Min kusin Göran Åberg och hans svåger Leif firar sina 70-årsdagar 22/8.

        KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                        "Klicka för Karta", för att få possitioner och karta.
                                               Klicka för Karta
Barbro träffar bekant.         Festlokalen står dukad.    Inför festföremålens entré.
Festföremålen gör entré.   Fruarna Åsa o Gunilla håller tal.     En perfekt meny.
                   Glad stämning och god mat.                         Görans dotter Karin.
 Gunilla utbringar en skål - till oss vid honörsbordet.          Barbros bord, nr. 8
 Barbros bord nr. 8 igen.     Ett av flera trevliga tal.      Några av Görans o Leifs-->
 -->presenter till Boule & Berså - som noga kollas.      Barbro och jag - och alla-->
-->övriga gäster roade oss kungligr på Kungsvalvet.   Flera sådana om jag får be!
 Åsa´s tjusiga syster.      Görans son, Johan och Barbro. Barbro o Göran tar farväl.
--------------------------------------------------------------------------------------
Kusiner kan man vara på olika sätt. I detta fallet är Göran och jag kusiner på
mödernet, alltså våra mödrar är systrar. Göran har bara en manlig kusin, och det
är jag.
Göran, som fyller år den 9/8, och hans svåger, Leif, fyller sjuttio år, med några
veckors mellanrum. De passade då på att fira tillsammans den 22/7 på Göran och
Åsa`s "Kungsvalvet konferens och festlokal", Hantverkargatan 52 på Kungsholmen
i Stockholm.
Tillsammans med ett sjuttiotal gäster, var Barbro och jag bjudna. Allt skulle gå
i 60 -70-talsanda. Många hade verkligen lagt ner stort arbete på att klä sig på detta
sätt.
En härlig och precis lagom stor supé var framdukad och därtill gorgonzola med kex
och portvin. Därefter kaffe med avec och After Eight.
Dansmusiken - om man nu kan kalla den så - körde igång, Barbro och jag kämpade
oss igenom några låtar, men gav snart upp, vilket flera andra också gjorde.
I stället ägnade vi oss åt Pizza slice som kom in som nattmat.
Tiden gick fort - det gör den när man har trevligt. Det var tid att ta farväl av de
kvarvarande och framför allt Göran och Åsa.
Fram mot midnatt tog vi och ett annat par, som skulle på samma håll, en taxi till
våra respektive adresser.
Åter igen. Stort grattis, Göran och tack för att vi fick vara med och fira dig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0