Surströmming, Tandläkare, Barbro 77, Hos Lasse och Ia, m.m.

     KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                   Klicka nedan för positionerna på Karta!
                                                 Klicka här för Karta!!
         En underbar doft och en härlig smak och så några sånger därtill.

                         Klicka här för Karta!!                                Klicka här för Karta!!
  Vi sökte närmaste tandläkare, det känns bra.         Kondition är färksvara - phu.
 
                                                Klicka här för Karta!!
Barbro fyller år och blev glatt överraskad när brorsan, Göran,  kom från Öland.
 
    Klicka här för Karta!!              Klicka här för Karta!!           Klicka här för Karta!!
Gratulanterna är församlade.  Barbro i uppförsbacke. Tillbaka till husbilen --->
 
                                                                          Klicka här för Karta!!
--->sedan fika - innan vi körde vidare till Lasse och Ia i Janstorp utanför Skurup
                                                                        Klicka här för Karta!!
där vi myste och övernattade.    På väg hem besökte vi Svaneholms Slott.
--------------------------------------------------------------------------
Ibland händer det en hel del trevligt och ibland händer det mycket på kort tid.
Låt mig börja med den härligt doftande och smakande Surströmmingen.
Vi har sedan några år tillbaka valt att köpa den filéade surströmmingen.
Tillsammans med oss njuter även Kai och AnnaKarin denna delikates. Ett par
snappsar och några snappsvisor hör också till.
 
Jag hade behov av en tandläkare, därför gick jag in på nätet för att söka närmast
möjliga sådan. Bara några hundra meter hemifrån hittade jag en. Tid beställdes
och snart var jag väl omhändertagen. Smile!
 
I vår fastighet fins ett litet gym. Nu när hösten kommer passar det oss bra att
besöka detta. Vi har bestämt oss för att gå dit var annan dag i den mån vi kan
och det blir kl. 09:00, innan frukost.
 
Barbro har hunnit ifatt mig. Nu, den 14/9, är hon också 77 unga år fyllda. Detta
skulle firas med middag tillsammans med Maria o Guillermo, Mona o Nadine
och jag o Barbro förståss.
En mycket glad överaskning fick hon också. Barbros bror Göran, från Öland,
ringde mig ett par dagar innan och talade om att han var på besök i närheten.
Vi bestämde att han skulle komma i "hemlighet". Jag försökte att få Barbro att
laga lite extra mat, men hon tyckte att det skulle räcka. Vad göra! Nå ja, det
räckte precis och alla blev nöjda och belåtna. Grattis igen Babsan!
 
Vädret var skönt och husbilen lockade. Vi bestämde oss för att att åka ut till
Bokskogen i Torup för att ta en tre kilometers promenad.
När vi bestämt oss, föreslog jag att vi, efter promenaden och lunch, skulle
ringa våra vänner Lasse och Ia, som nyligen flyttat ner till Janstorp, utanför
Skurup för att höra om de hade lust att få besök av oss.
Tanken var att vi skulle göra ett kort besök, bara för att se deras nya hem, och
en kopp kaffe, sedan tillbaka till Torup.
Nu blev det så att vi blev inviterade på middag. Vi tog fram det vi skulle äta i
Torup, köttbullar m.m. och de tog fram kassler. Till det drack vi det vin vi hade
med till dem - plus lite av deras hemlagade.
Vi ställde husbilen på deras infart och där knoppade vi, sent om sider. Frukost
åt vi tillsammans och efter några timmars trevlig samvaro, körde vi hem.
Vi fick tips om att svänga av mot Svaneholms Slott och stanna till där för att
se det vackra slottet och de fina omgivningarna. Ett utmärkt tipps! Tackar!

Kommentarer
Postat av: Nadine

Tack för senast! Trevligt och god mat. Hälsa Barbro. <3

Svar: Tack min vän! Hoppas bilden på dig var Ok?!
perdams

2014-09-18 @ 22:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0