Tröst, Röst och Kalkbrott

                  KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                         Klicka nedan för positionerna på Karta!
                        Klicka här för Karta 
 Skoputtsning i hallen.           Vinimport fr. Tyskland.       På väg ner i kalkbrottet.              
                              Klicka här för Karta                                Klicka här för Karta
Grönfläckig groda och ål i vattnet och Berguv i röret.       Glömt vad orchidén heter.
                                  Klicka här för Karta
Här skall det röstas på det enda vettiga partiet.    Barbro på Sturup, mot Stockholm.  
---------------------------------------------------------------------------------
Vi var på seniormässan i Malmö, där vi bl.a. köpte skoputs och då skall jag ju använda
det också.
Ett reklamblad erbjöd 6 flaskor gott vin för 548 kr. Importerat från Tyskland och inkl.
hemleverans. Vi beställde 12 flaskor. De vi har provat är alldeles utmärkta.
Malmö kommun brukar annordna några guidade visningar i Limhamns Kalkbrott
varje år. För några år sedan gick jag på en visning. I år blev det en andra gång.
En härlig, men för en del lite ansträngande, promenad och en del kunskap om
kalkbrottet, dess tillblivelse, natur och djurliv m.m. fick vi veta av den duktiga guiden.
En röst är en röst - där även Fientligt, humm, Feministiskt Initiativ kunde väljas - av
någon anledning.
Nå ja. Dagen efter reste Barbro till Kungliga Huvudstaden för att krama om barn och
barnbarn m.fl. Även syrran, Catharina, ville hon besöka. Själv är jag hemma och jobbar
med bloggen, försöker laga lite mat och roar mig med ett och annat, både nyttigt och
onyttigt.
 
 
                       

Kommentarer
Postat av: Barbro Rehnberg

Hej o god morgon.
Roa dig så gott det går .
Kommer snart

Svar: Vist roar jag mig -- men framför allt längtar jag!
perdams

2014-05-31 @ 08:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0