En god början på det nya året!

           KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                            Klicka nedan för positionerna på Karta!

        Klicka här för Karta              Klicka här för Karta                 Klicka här för Karta
På strög mot G. A. Torg.          Kai o Anna K den 1/1.            Kirsten o Bo den 4/1.
      Klicka här för Karta              Klicka här för Karta               Klicka här för Karta
Mona o Arne den 8/1.              Monica o Rolf den 11/1.          Fam. Damsberg den 13/1.
 Klicka här för Karta                                          Klicka här för Karta
       G.A. Torg.                     Kaptensbton mot Scandic Hotell.     Ny Sony Tablet Z.
 
                                                                          Klicka här för Karta
    Resklar den 16/1.                                  På väderflykt från Kastrup.
                                                       Klicka här för Karta
   Barbro myser.                                  Ett mulet och regnigt Istanbul.
                                                                                  Klicka här för Karta
Morgonen gryr över Thailand.   Vi landar på Suvarnabhumi Airport, den 17/1.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
En god början på det nya året hade vi verkligen, med så många vänner som ville
se oss. Samtidigt fick vi en välgörande avkoppling från hotellvistelsen.
Kameran har jag alltid med mig - men ibland är det som om den glömmer bort mig.
Alla underbara händelser kommer då inte med i min "dagbok, blogg". 
I bild och text fins de flesta som vi har umgåtts med. Jag vill dock nämna våra minst
lika kära vänner, där kameran glömde bort mig. Det är Nina och Richard där vi nöt av
ders kokkonst och fina umgänge den 10/1.
Det är alltid lika trevligt att besöka Elisabeth och Bernt i deras vackra hem. Det
gjorde vi den 11/1 där vi njöt av den läckra maten och det goda vinet.
Mellan alla besöken träffade vi Maria några gånger. Vi tog med henne ut i rullstolen
för att ta en fika på stan.
 
Vi hade fått några biobiljetter som måste utnyttjas, det passade oss alldeles
utmärkt att ta tillfället i akt och gå och se "Hundraåringen som klev ut genom
fönstret och försvann". Det gjorde vi den 9/1. Vi har både läst och nu sett den - båda
lika undehållande.

Dagen för avfärd, den 16/1, tackade vi för vistelsen på hotellet och for till Kastrup.
Den 17/1 landade vi i BKK för vidare transport med flygbussen till Hua Hin.
Bara någon dag senare började jag känna mig förkyld och värre blev det. Fick söka
läkare som konstaterade bronkit och förkylning. Tre sorters dunderpiller fick jag med
mig hem, som skall tas i en vecka. Summa kostnad 1468 THB.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0