Byte av pacemaker och flytt till annat hotell.

              KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                            Klicka nedan för positionerna på Karta!
  
                                                            Klicka här för Karta
Den 3/1 2014 blev jag hårförkortad, sedan byte av pacemaker. Nu är jag batteridriven.
                                                                                                                  Klicka här för Karta
                    Den 12/1 avlägsnade jag plåstret....                                  Hotellentrén

     Frukostmatsalen                        Rummet med skrivavdelning och trinettkök.
 
                                                                                        Klicka här för Karta
  Ryska ishokeyspelare.                                      Middag i hotellets matsal.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som jag beskrev i föregående avsnitt, var hotellrummet allt för litet. Vi fick alltså byta
till ett annat hotell, Scandic City, som var betydligt bekvämare. Bytet skedde den 1/1
2014. Där stannar vi tills vi åker tillbaka till Thailand, den 16/1.
 
Redan den 3/1 2014 hade jag fått tid för byte av pacemaker. Jag infann mig kl. 07:00
per cykel.
Blev väl mottagen av syster Katarina, som beskrev vad som skulle ske, samt gav mig
andra kläder. Jag bytte om och stoppade skåpnyckeln i ena fickan och kameran i den
andra, vilket jag talade om för syster. Men se, kameran fick jag inte ta med, av
hygieniska skäl. Straxt därpå kommer op-läkaren, Torbjörn, och presenterar sig.
Syster Katarina talade om för läkaren att jag ville ha kameran med under operationen.
OK, sa han. Ta med kameran så skall jag skall se till att du får några bilder, vilket jag
också fick.
Under operationen pratade vi med varandra, varpå läkaren anmärkte att jag verkligen
behövde pacemaker, ty, som jag uppfattade det, har hjärtat ingen egen funktion.
När bytet skulle ske, fick jag en injektion som som fick mig att, som läkaren sa, känna
en kraftig stress, (kickade igång hjärtat). Själva operationen tog kanske ca. 10 till 20
minuter. Jag rullades upp på salen, fick lite att äta. Sedan kom en sköterska för att
kalibrera pacemakern. Straxt därpå klädde jag om och cyklade tillbaka till hotellet.
Jag var tillbaka ca: kl. 10:30. Den nya pacemaker skall vara i 10 år. Kanske vi ses då!
Ett nytt ord jag lärde mig var "hårförkortning". I stället för rakning på vanligt språk.
Jag vill tacka hela operations-teamet för ett mycket trevligt mottagande och arbete!
 
 
 
 
 
 
 
 

                                                      
 

Kommentarer
Postat av: Rakel

Helt makalöst!
Var du vaken hela tiden? Så fattade jag det...

Kram från oss!

Svar: Ja! Låg och beundrade de vackra flickorna - det lilla man kan se!
perdams

2014-01-12 @ 12:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0