Drakfrukt, grill och vatten.

            KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                            Klicka nedan för positionerna för Karta!
                                                        Klicka här för Karta
Papayaträdet raserade vår sala. Styckat och bortkört.             Nybyggd sala.
 Klicka här för Karta                   Klicka här för Karta
Försvunnen försändelse.     Vår vän Zah från Gula Banken.  Genomgång av arbeten.
                                                        Klicka här för Karta
                    Ami, Margareta Henrik, Barbro o Gert på grillparty hos oss.
   Klicka här för Karta
Nya vattenmätare kopplas.      Drakfruktens blomma spirar.  Även blomman bev duschad.
                                                      Klicka här för Karta
            På Kl 16:30 börjar drakfruktblomman slå ut. Kl. 23:oo var den i full blom.
--------------------------------------------------------------------------------
Som tidigare nämnts och visats föll vårt sju meter höga papayaträd för några kastvindar.
Det föll så lyckligt, att inget annat än vårt orchidéskydd "Sala" blev ramponerat.
Vårt trädgårdsfolk kom, styckade trädet och transporterade bort det.
En ny "sala" tillverkade jag, under solens brännande strålar och svetten drypande. Hoppas
ochidéerna m.m. kommer att trivas där.
 
Jag skickade efter ett skydd till min Sony Tablet, från eBay. Efter ca. tre veckor kontaktade
jag eBay, som hänvisade till ett företag i Kina. Fick till svar att det kan ta upp till 50 dagar
att få den. Det skulle bli den 12/4. Om inte jag fått den till dess skulle jag få pengarna tillbaka.
De 50 dagarna gick utan att få varan. Åkte ner till postkontoret. De hittade inget paket till
mig i den röra som de har. Kontaktade dem igen och begärde pengarna tillbaka
eller varan sänd till Sverige. Nu har det gått 10 dagar sedan jag senast kontaktade dem,
utan svar. Min erfarenhet av eBay: Aldrig mer!
 
 
För några år sedan träffade vi en mycket trevlig flicka, Zah, som jobbade extra, efter skoltid,
på Swansons glassbar på Market Village. Hon slutade där och vi såg inte till henne.
För några månader sedan fick vi syn på och kände igen varandra på "vår bank, Gula banken".
Efter studierna hade hon fått jobb där. Det blev ett glatt återseende. En dag träffade vi på
varandra på Tesko, det blev stora kramen, lite prat och en bild.
 
Inför vår resa till Sverige, vill vi ha koll på vad som behöver göras, i och omkring huset, på
BTV 2. Barbro, vän av ordning, kallade samman berörda parter. Trädgårdsskötaren m.m.
Njap, städflickan Nong och vår allt i allo, tolk m.m. Khem. Det blev genomgång av vad som
skulle göras under de ca. sex månader vi är i Sverige.
 
Drakfrukt-kaktusen började få ett par blommknoppar (som syns i föregående avsnitt).
Den ena knoppen utvecklades och blev efter någon vecka en vacker blomma, bara några få
dagar innan vi skulle åka till Sverige. Lycka lycka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0