Vi firar: 6/6 Sverige, 7/6 Mig Per, 8/6 Faster Gid

       KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                      Klicka nedan för positionerna på Karta!
                                                         Klicka här för Karta
Sveriges nationaldag firades bl.a. på Stortorget. Barbro köpte en vacker glasring.
                                                        Klicka här för Karta
Min dag firades på restaurang Plocke Pinn, där de flesta hade efternamnet Damsberg.
                                                     Min halvfaster, Gid firar sin 80-årsdag. Tro det eller ej!
                                                     Klicka här för Karta
     Honörsbordet.        Gid m.fl. plockar åt sig av godsakerna. Gid kramar mig o Björn.
   Tårtor från Gids väninnor.                                         Gid förevisar gåvor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den 6 juni firas, som bekant, Sveriges nationaldag. Barbro och jag tog oss till
Stortorget, där det var en hel del jippo, med bl.a. Malmöflickorna som visade
upp en del konststycken. Ett tradjassband spelade medryckande musik, och som sig
bör, var det försäljningsstånd, med bl.a. glasarbeten gjorda av duktiga amatörer.
Barbro fastnade för en läcker ring, och fastnar man så köper man -- ibland!
 
Dagen efter, den 7 juni var det min födelsedag (efter flaggpåminnelse dagen innan).
De flesta av "klanen" Damsberg plus några kända och okänd vänner var medbjudna
på restaurang Plocke Pinn. Inalles nio pers. Damsbergarna var: Jag Per, Mona, Eva,
Nadine och Pontus. Barbro och hennes dotter Maria med sambon Guillermo och
Pontus trevliga fästmö, Lin. Maten var tre, fyra eller fem smårätter av varierande slag
som valdes ut från en meny av var och en. Smaken sådär till tja.
 
Nästa dag, den 8 juni var det min halvfaster, Gid, som firade sin åttioårsdag -- det är
sant, trotts att man inte kan tro det, av bilderna, och henne, att dömma.
Närmaste släkt, förutom Gids barn, var jag Per med Barbro, Björn med Rosemarie
och Lizzie, Gids halvbror Bertils fru (Bertil avliden).
Festen firades hos sonen Thommas och Karin i deras trädgård.
Mycken och god mat och dricka därtill. Därefter tårtor som Gid hade önskat sig som
present av sinna väninnor. Många presenter packades upp. Däribland kan nämnas
en tavla från Lizzie, som Bertil hade gjort (se bild) samt en flaska bubbel och en
orchidé från oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0