Brottets plats

                         KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM!
  * Gå in på Google Earth. Klistra in nedan angivna possitioner under "Ta mig dit"

  
             N55.571430  E12.924932                                      N55.569542  E12.924025 
  
N55.567948  E12.925560
  
N55.569423  E12.937101
  
                                           Utsikten bör vara enastående.             Brun kärrhök.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Om man följde brottets bana från Limhamn kom man fram till kalkbrottet. Det kalkbrott
som numera är ett minne blott i fråga om brott.
Jag fick möjlighet att följa med på en guidad visning av denna brottsplats där jag vid ett
flertal tillfällen under årens lopp varit inhyrd på olika slags arbeten, som t.ex. 
grävning av tunneln under Limhamn, (som numera är dold och delvis vattenfylld).
Ett annat exempel är att jag varit en liiiiten kugge i utlastningen av fyllnadsmassor till
Öresundsbron. Det var dock oerhört mycket större maskiner som gjorde det stora
arbetet.
Numera är kalkbrottet ett naturreservat där både djur och växter, delvis endemiska,
frodas och är ett eldorado för forskning.
Bilderna får tala för sig själva.
Tack för en intressant guidning.
 
  

Kommentarer
Postat av: barbro

Du framhöll verkligen "brottets bana.

Måste har varit intressant med grävningarna och det nya livet som bildats.

2011-06-18 @ 21:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0