Till varmare trakter hösten 2010

  Sweden  Skydiver   Thailand 


  
Vi ses till våren. Sov gott!           Anna firar sin sjuårsdag           Hugo firar Anna och Axel

  
Axel firar sin fyraårsdag                                  Fest med CHANG-ÖL och mat

  
Mycket folk, musik och uppträdande.               Ölen serverades som ovan av vackra flickor
         -------------------------------------------------------------------------

Innan avfärd blev husbilen vinterförvarad och några dagar senare for vi till Stockholm,
dels för att fira två födelsedagar och framför allt för att embarkera flyget till Thailand.
Resan gick, som vanligt, bra och vi kom fram till Hua Hin måndagen den 20/9 på em.

Nu var det tid att komma igång med internet. Upp på scootern, ner till ToT i stan för att
be dem att koppla in oss. Nej nej "bling lautee, test" meddelade damen oss. Vad säger
hon? Hon upprepar samma mening. Vi står som stora frågetecken, tills jag kom på att
ändra "l" till "r"  och fick översatt till "bring rauter, test". Ok, hem igen för att hämta
rautern och köra ner dagen därpå med den. Kontrollen varade närmare en timma, den
var Ok, sades det. Hem igen, inatallation, funkar ej, ringer. "kom ner och ta Pc´n med
dig". Efter en halvtimmas testande fick de igång interneten. Hör och häpna, det funkar!
Nu sitter jag här och försöker göra en trevlig (hoppas jag) berättelse till DIG och
alla andra trevliga vänner.

I går cyklade vi bort till vår närmaste affär (= forettning, danska vänner), allmänt
kallad "Bolaget" -- gissa varför -- för att komplettera.
Utanför monterades det upp flera "tält", en stor scen, stolar och bord m.m.
Vad skall hända? Jo, vi ordnar en fest, med mat, Chang-öl, musik och uppträdande
för alla som vill vara med, det börjar kl. 19:00.
Vi for naturligtvis dit för att roa oss tillsammans med gissningsvis ett par hundra andra
festpriffar. Det blev öl för vår del, ca. en liter, raaaap.

Nu blir det söndags-eftermiddags-kaffe, kallar Barbro. Vilken tur, annars hade det
kanske blivit mer skrivande---- och läsande för dig.

Kram från oss båda! 





Kommentarer
Postat av: Gull-Maj Olsson

Tack för hälsningen, jag ser att ni har det skönt. Nu börjar hösten så smått härhemma och man får plocka fram vinterkläderna, men det slipper ni några månader. Ha det skönt

2010-09-26 @ 15:06:21
Postat av: Gull-Maj Olsson

Hej på er. Jag ser att ni har det skönt. härhemma börjar det ju snart bli höst och man får plocka fram vinterkläderna. Men det slipper ju ni några månader. Ha det så skönt hälsar Gull-Maj o Erik

2010-09-26 @ 15:09:55
Postat av: Robert Andersson

Hej på Er! Jag missade Er som vanligt åkte hem den 20.Men kommer ner den 24 okt igen.Lena kommer ner före den 16 okt sedan kommer jag o pojkarna den 24.Hoppas att allt är bra med Er.jag har kompisar som bor kvar i mitt hus tom den 4 okt.

Hälsn Robban

2010-09-27 @ 09:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0