Ta i trä med träsmak

  
 Palmen växer o växer -- och växte -- tills den blev för stor. Bort med bladen.
  
Stammen stod stadigt förankrad. Med thai-yxans hjälp fälldes den till  marken.
  
Väl över 100 Kg.                    Med trädgårdsfolkets hjälp bogserade vi ut kolossen.

Den växte och växte och växte -- palmen alltså. Till slut blev den allt för stor för vår
lilla trädgård. Bad vår trädgårdsflicka, Silon, att hugga ner den. Efter några försök
sa hon sig inte klara av att hugga ner hela palmen, så hon kapade "bara" bladen.
Resten blev stående som en skulptur.
En lördag och söndag lånade jag hennes "yxa" och gav mig ikast med stammen.
Solen gassade och svetten porlade men stammen fick ge vika för denna kraftkarl.
Att släpa ut den gav jag mig inte på, men på måndagen hjälptes vi åt att baxa denna,
en bra bit över etthundra kilo tunga koloss, ut för vidare transport till deras tipp.
Längre fram kommer några förändringar som vi gjorde, i samband med detta.
Ta i trä! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0