Hår--da bud o andra bud

  
Cykelväg till nya frissan        Fin inför hemresan               Bensinstation, fat m. handpump
  
Innan morgondoppet               Black Mountain-lunch ---- Smakade mumma sa min gumma     
  
 I väntans tider.     I god tid kom taxi med kvinnlig chauför. Bangkok o Suvarnabhumi nästa

Inför Barbros avresa till Sw. ville hon göra sig fin i håret. Vi hade sett en frissa en
liten bit härifrån, så vi cyklade dit och hon fick håret fixat. Under tiden jag väntade
gick jag ut och tittade mig omkring. Grannen, till frissan, har en liten "bensinstation"
bestående av ett oljefat med handpump. Just då kom en liten tankbil som fyllde på
fatet. Så fungerar tydligen de lokala tankställena, fantastiskt!
Dagen därpå blev det först ett morgondopp, som vanligt, efter det att jag "håvat"
upp diverse smådjur och blad. Fram på eftermiddagen körde vi till Black Montain
för att inta en god lunch. Det blev vars en Pasta Carbonara, med rå äggula i en
urtjärnad tomat och grovraspad permasanost, en nutning för öga och gom!
På väg in besökte vi schoppen, där Barbro blev förtjust i en kjol med inbyggd byxa.
Den var dyr----men efter maten blev det en ny titt i schoppen och inte bara en titt.
Kjolen, med två infällda peggar, blev Barbros.
Så var det dags för Barbros avresa. Packningen var klar och taxin beställd till
kl. 18:00. Som vanligt var allt klart i god tid. Ett sista dopp i poolen och sedan vänta.
I god tid kom taxin. Nu har Barbro alldeles nyligen landat i Stockholm för vidare flight
till Malmö-- men först efter att ha träffat Emma.
Vännen Elisabeth ställer upp med hämtning på Sturup tillsammans med lite
förnödenheter till kylen.  


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0