Jul och Nyår 24/12 t.o.m. 31/12, 2018

      KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl +"
                       "Klicka för Karta!", för att se platsen på Kartan.
             Klicka för Karta!                     Klicka för Karta!          Klicka för Karta!
Första julsnön, varade 2 dagar.  Uppklädda för julafton hos Mona o Nadine
                                         Klicka för Karta!
i Lund. Förutom Barbro och jag, var Nadines kompis bjuden. Turning torso.
                                                 Klicka för Karta!
Den 29/12 var de flesta av Damsberg-klanen hos oss för att avsluta året-->
                                                                                           Klicka för Karta!
->både på golvet o soffor.// Nyårsafton började i St. Andreas kyrka där vi->
                                                                       Klicka för Karta!
-->samlades för andakt, innan vi for hem till värdinnan Elisabeth inför ett-->
                                                                                           Klicka för Karta!
->härligt nyårsfirande i goda vänners lag. Det nya årets första bussresa hem.
---------------------------------------------------------------------------------
                                                  Julafton i Lund.
Mona och Nadine hade ordnat med en mycket trevlig och smakrik julaftons-
middag. Utöver Mona och Nadine, Barbro och jag, var även en kompis till
Nadine med. Under den vackert klädda julgranen låg en hög med julklappar,
varav flera som var inslagna, nästan som konstverk. Barbro och jag fick bl.a.
chokladkartonger, á lá lyx. Dessutom fick vi en "skulptur" föreställande, dels
Turning Torso och dels, på den, en kvinnotorso.
Som "grädde på moset" kom Nadine och hämtade oss i Malmö och sedan
körde oss hem. Vi kände oss verkligen väl omhändertagna! Tack för allt!
 
                                                 Damsbergklanen. 
Den 29/12 samlades de flesta av "de mina" hemma hos oss för att fira årets
näst sista dag. Barbro, och även jag, hade lagat och dukat till en härlig
middag som alla, även småbarnen, njöt av.
Därefter samlades vi i vardagsrummet där kaffe, läsk och godis serverades.
På både sittplatser och golv stojades det, framför allt av småbarnen - men
även jag var i lektagen. 
Vi som firade var: Mina barn, Mona och Eva. Mina barnbarn,  Monas Nadine
och Evas Pontus. Pontus sambo Linn, med deras barn och mina
barnbarnsbarn William och Ellie.
 
                                                      Nyårsafton.
Vi tackade, med förtjusning, ja, till inbjudan att fira nyårsafton hos vännen
Elisabeth Elgh. Hon föreslog att vi först skulle träffas i St. Andreas kyrkan,
som ligger vid Fridhemstorget i Malmö. Där förrättades en kort nyårsandakt.
Därifrån tog vi oss med buss hem till Elisabeth.
En lugn och skön tillställning i en härlig miljö, där hon bjöd på en underbar
middag, med gott vin och en njutbar dessert.
Vi som hade lyckan att, denna speciella afton, fira med Elisabeth, var:
Anita, Gunnar, Kurt, Inga och Tor, samt Barbro och jag. 
När tolvslaget närmade sig tändes Tv´n för att lyssna på "Ring Klocka Ring"
se på fyrverkerierna, skåla, och med kramar önska varandra Gott Nytt År.
Fram på småtimmarna, på det nya året 2019, tog Barbro o jag, bussen hem.
En eloge och Ett Gott Nytt År till Elisabeth!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0