Utflykter med vänner. Återträff med Nepal- resenärerna. 3/2 och 4/2

      KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl +"
                      "Klicka för Karta!", för att få position på Kartan.            
    
                                                 Klicka för Karta.
                           Med Nils och Annika på Pala U Waterfall.
Trevliga och välskötta omgivningar, men svårt att ta sig fram i terrängen.
                                                                                          Klicka för Karta.
Inträde för faranger 300 Baht, för thai 100 Baht.          Mot vingården -
    Klicka för Karta.                                     Klicka för Karta.
    - snart framme.                  Framme på vingården "Monsoon Valley" -->
  -->     först en promenad i omgivningarna.                       Sedan bjöd-->
      -->                               Nils och Annika på lunch
                                                                   Klicka för Karta.
Tillbaka till taxin -- och vidare till "Black Mountain" golfrestaurang för kaffe.
      Klicka för Karta.                                  Klicka för Karta.
Fina blommor, hemma.    Nepalresenärerna samlas för återträff o minnen.
------------------------------------------------------------------------------
                                                Ett fall i alla fall.
Det har regnat en del på senaste tiden. Det innebär att vattnet i Pala U
Waterfall är ymmigt - vilket det inte är under torrperioderna.
Vi hyrde en taxi för en dag (2000 Baht) för att göra en rundtur tillsammans
med Nils och Annika, där vattenfallet ingick. Terrängen var lite svårforcerad,
så Nils och Barbro stannade på Level 1, medan Annika stannade halvvägs
till Level 2, vid en brant stigning. Jag tog mig upp till Level 2, där jag förr har
badat tillsammans med fiskar, denna gång, bara jag beskådade dem.
På kartan kan man se att vi är ganska nära gränsen till Myanmar, (Burma).
Härifrån filmade jag en del av vattenfallet och fick se skymten av fiskarna i
det lite grumliga vattnet - Det ligger ute på min Facebook-sida.
 
                                          Vingården, Monsoon Valley.
Nästa ställe vi ville visa dem, var den trevliga vingården, med restaurang,
Monsoon Valley.
När vi kom dit, var det väldigt mycket besökare. Vi gick direkt upp till
restaurangen för att få ett bord för oss fyra. Det var fullbokat. Jag frågade
hur länge det skulle dröja innan det kunde bli något bord ledigt - ca: en halv
timma, fick jag till svar. Jag lämnade mitt telefonnummer, så skulle jag bli
uppringd, när det blev ett bord ledigt. Under tiden tog vi en promenad för
att se på den vackra anläggningen - med, t.ex. tulpanträd, olivträd och
tjusigt klippta häckar, såsom elefantfamiljen på bilden, ovan.
Jag fick, snart ett telefonsamtal om att ett bord var reserverat till oss.
Vi fick ett bord med en vacker utsikt över vingården.
Flickorna valde pasta Carbonara, medan vi ynglingar valde fläskkotlett, till
det tog vi in en flaska rött, av deras Monsoon Valley-vin. Vi tackar Nils och
Annika för den goda maten.
 
                                                     Inget golfspel.
Ingen av oss spelar golf, men att njuta av den vackra anläggningen, kan man
göra ändå. Det blev alltså nästa etapp. Den svenskägda, berömda golfbanan
Black Mountain. Restaurangen med den tjusiga utsikten över delar av banan
och den goda maten, lockar många, även icke golfspelare.
Mat hade vi ätit, men vars en kopp kaffe, där, komm väl till pass.
Nils och Annika passade på att köpa några Black Mountain- tröjor av hög
kvalité, till rimligt, rabatterat, pris.
Det började närma sig kväll, så vi åkte sista etappen, mot deras hotell, Grand
Hotel i Hua Hin. Men först lämnades Barbro och jag av, hemma hos oss.
En lång skön och trevlig dag var till ända, och alla var nöjda och belåtna.
 
                                                       Återseende.
Som många Bloggläsare, säkert drar sig till minnes, var vi på en mycket
upplevelserik resa till Nepal i oktober 2016.
Så här skrev jag, bland annat, på Bloggen, då: 
 Nepal.
Den 21/10 bär det iväg till Nepal. Vår norska reseledarpar, Torulv o
Eli Fjelde, samlade oss deltagare nere på en indisk restaurang, den
17/10, för en sista genomgång och lunch. De hade beställt några
nepalesiska maträtter. Den maten var till stora delar till belåtenhet.
Vi ser fram emot en spännande resa, som tar sin början i morgon kl. 11:00.
Bläddrar man långt ner i sökrutan på Bloggen, hittar man på Oktober och
November 2016 vad jag skrivit om resan.
Den 4/2 2017 Samlade Toruv oss resenärer till en återträff på samma
restaurang som vi hade vår första träff, inför resan. De flesta av oss
hade möjlighet att komma.
Det blev ett glatt återseende och mycket glada minnen väcktes åter upp.
Det pratades om en ny resa till Nepal - men Barbro och jag känner oss
nöjda med den Nepalresa som vi gjorde. Det får allt bli ett annat land
nästa gång.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jan%252525252520Nilsson

Var vinet gott?😉. Fin fina bilder och text. I skrivande stund har vi minus tre grader, brrr.

Svar: Ja Jan, vinet var mycket gott. Och maten föll oss i smaken. När du skrev detta, var vi på väg mot Bangkok och vidare till Thailands gamla huvudstad, Ayutthaya - men det vet du redan. I skrivande stund har vi 28 grader, i poolen 26, brrrr.
perdams

2018-02-07 @ 19:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0