Khem fyller år o mitt vrickade knä.

              KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +" .
                                                   * Klicka nedan för karta*

  
                                            Klicka här för karta!
          Vacker fjäril njuter av dessa två blommor.             Ny klädsel på möblemanget.
  
    Bananer på tork.                                Khem´s födelsedagspresent och --->
  
--->kaffe, läsk och kakor.         Khem och hennes mor.           Första provturen.
 
                                 Klicka här för karta!  
På Bangkok Hospital i Hua Hin fick jag mitt vrickade knä omsett.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Här handlar det mest om området vi bor på, BTV2, och om mig och mitt onda knä. 
En vacker fjäril kretsade runt vår blommande häck. Speciellt de vita blommorna
doftar mycket och gott. Vår soffgrupp på altanen var sliten och blekt av solen.
Vi hittade en tyg och gardinaffär som åtog sig att sy nya överdrag av ett tjusigt
tyg som vi hittade i deras kataloger.
Soltorkade bananer är gott. Vi provar att torka några i den sköna solvärmen sa 
Barbro. Sagt och gjort. Om ett par dagar skall de vara färdiga att avnjutas.

Vår kontorsdam Khem fyller 25 eller 26 eller kanske 24 år, tror hon. I vilket fall,
samlade några av oss på området, i hemlighet, till en cykel till henne. Hon strålade
av glädje och lycka. Det var precis en sådan hon alltid drömt om. En trevlig episod
var när hon var runt på området att ingen grattade henne. Hon trodde att hon var
bortglömd, sa hon. Cykeln smusslade vi till hennes kontor när hon var på lunchrast.
Sedan gömde vi oss i angränsade lokal för att se hennes min när hon kom tillbaka
och packade upp paketet. Sedan blev det en liten fest med sång och hurrarop.

Själv har jag fått besvär med ett knä, efter en vrickning. Fick till slut söka hjälp på
Bangkok Hospital här i Hua Hin. Läkarundersökning, röntgen och spruta under
knäskålen. Allt detta gjordes på ett par timmar efter att jag blivit inskriven.
(Undrar hur lång väntetidtid, bara röntgen hade tagi i Sverige och sedan läkarbesök).
Två nya besök, för fler sptutor, med ett par dagars mellanrum planerades.
Hoppas bara att det hjälper, så jag slipper att lida alla timmar på flyget hem. 

Kommentarer
Postat av: Hus12

Hej, fin bild på Khem och hennes mamma!

Hur är det med ditt onda knä?

2012-01-11 @ 19:22:11
Postat av: Per Damsberg

Knä, lår och skinka har inte mått bra. Blev röntgad -- inga sprickor. Fick värktabletter -- hjälpte kort tid, sedan skitont. Nu har jag fått två kortisonsprutor -- mindre ont -- hoppas det bättrar sig snart.

2012-01-13 @ 10:07:56
URL: http://graman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0