Inte på latsidan precis

  
Grindslatten                   Ny blomma till fiskdammen         Utfodring

  
Handräckning ----           ----    inför bevattning.     Ny graman lägges ut

  
Stjärnkock i stjärnförkläde. Hemkokta räkor--Barbro till v.      Närbild

Själv kan jag inte hitta ett sämre sätt att fördriva tiden med, än att
måla, men det behövs verkligen. Så får jag väl ta kladdet på fingrar och
kläder m.m. urrrrk.
En ny växt till "akvariet" -- ty den gamla har tagit slut. Vackra blad
och förmodligen vackra blommor, så småningom, blev vi lovade.
Fiskarna däremot har  inte tagit slut. Jag skämmer bort dem med lite
godis då och då. De blir bara fler och fler, nu troligen hundratals små
rackare -- jag tror de kallar sig Guppi.
Orkideerna, som vi har hängande runt altanen m.m. har vi verkligen
"tumme" med. Men så sköter vi dem noga och ger dem både vatten
och näringstillskott.
Det blir mycket trevligare när jag kan delge Er lite av det vi hittar på
och visa bilder dessutom. Därför sitter jag, ibland, ganska länge vid
datorn och pysslar med inläggen på GRAMAN.
Nu behöver jag inte bränna mig på mage och ben m.m. när grillkolen
sprätter ut. Barbro har nämnligen köpt mig ett förkläde fullt av stjärnor.
" det är till stjärnkocken" säger hon -- jag kan inte annat än hålla med ;-)
Nå ja. Barbro skall inte vara sämre. Iväg till vår lokala marknad för att
köpa ett Kg. färska -- lagom stora -- räkor som hon kokade i saltat vatten
och en dillkvist, därtill ett, eller annat, glas vin. Snacka om gourmander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0