Teater med grill - Midsommar med sill. Tårarna flödar. 10/6 t.om. 23/6

           KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl +"
                       "Klicka för Karta!", för att få position på Kartan.
                                                    Klicka för Karta
Den 10/6, Torup, Bokskogen. Efter teaterbesöket (se nedan) bjöd vi på grillat.
           Klicka för Karta                                       Klicka för Karta
Promedad runt Slottet. // Den 11/6, med nya vänner, grillat efter teaterbesöket.
                                                Klicka för Karta
Den 10/6 följde Barbro med 11 vänner // och den 11/6 hade jag 6 teatervänner.
                        Klicka för Karta                                             Klicka för Karta
Stora pupiller efter gråstarr-operation. Ögondroppar.  Första bild med ny selfie.
                                                   Klicka för Karta
Lunch hos Elisabeth o Bernt -- med underbar utsikt.    Ansökan om ryskt visum.
                                                   Klicka för Karta
Den 18/6 Alexis m. fl. övar.   Den 23/6, Midsommar i kolonin, oväntat blombesök.
                                                 Klicka för Karta
Festen börjar - så även regnet - tur vi hade tälttak. Ett glatt gäng, njöt av sill m.m.
----------------------------------------------------------------------------------------
                                             Två dagar på Torup med teater.
Det annonserades om teaterföreställningar i Torups gamla och nyrenoverade
stallbyggnad. Det var en uppsättning om "Fru Görvel - kvinna i grevefejdens tid"
spelad av glada teateramatörer från "Bara Scengångare". Dryga 1,5 tim. 140 Kr.
Det tyckte Barbro och jag lät intressant. Vi kontaktade våra vänner och frågade
om de var intresserade att, tillsammans med oss, se denna föreställning.
Därefter ville vi bjuda på grillat nere vid husbilen, vid grillplatsen på parkeringen.
Det blev ett glatt JA till vårt förslag från alla som kunde, speciellt eftersom vi
delade upp besöket på två dagar, lördagen den 10/6 och söndagen den 11/6.
Den 10/6 blev vi 11 personer - förutom Barbro och jag, kom Kai o Anna Karin,
Monica o Rolf, Lars o Ia, samt deras husbilsvänner Anita o Brage och sist, men
inte minst, vår kära vän, Kirsten. Barbro gick med på den teaterföreställningen.
Vi tre paren, Barbro o jag, Lars o Ia, och Anita o Brage övernattade i våra husbilar.
 
Följande dag blev vi 6 personer och då gick jag med dem på teatern. Vi sex var,
Barbro och jag, Nina o Rickard samt Mona G och hennes syster Ina.
Tyvärr var flera av våra vänner förhindrade att komma. Vi saknade er!
Föreställningen var mycket trevlig och bejublad - till och med Gustav Vasa var
med på scenen.
 
 
                                                 Suddigt seende, stort leende.
Jag undrade varför alla vackra flickor började att se sämre ut - det visade sig att
jag hade gråstarr (catarakt). Det konstaterades av optikern, som skickade en
remiss till ögonläkare. Blev snart kallad och båda ögonen opererades, samtidigt.
Nu går jag på dropp, alltså i ögonen.
 
                                                      Vi kommer till ryssen.
Barbro, jag, Elisabeth och Bernt skall på kryssning hos ryssen. Det innebär att vi
skall ansöka om visum och det var krångligt, men vi löste det med gemensamma
krafter. Avfärd den 13/9. Mycket mer hoppas jag kunna berätta, när vi återvänt.
 
                                                              Kolonin.
Midsommar firade vi i kolonin. Barbro och jag gjorde en del inköp, lite i förväg,
som vi körde till kolonin. När vi kom fram träffade vi på Alexis och hans
musicerande kompisar, som övade in några låtar, inför en inspelning.
 
Midsommarafton kom med regn, rusk och kalla vindar. Ingen var förvånad.
Som tur var hade Guillermo ett stort fint partytält som monterades upp, på
altanen, och i anslutning till huset, redan dagen innan.
Barbros inlagda sillar, nubbar och mycket annat gott, njöt vi av.
Det utlagda sånghäftena sjöng vi alla 8 efter, både till och mellan suparna.
Vi åtta församlade var: Förutom Barbro och jag, Elisabeth o Bernt, Anna o
Sten Åke, samt Guillermo och hans bror Juan.
När det var tid att dra sig tillbaka, gick Barbro och jag ut till husbilen, som stod
parkerad på gatan och övernattade där.
Vad hände då på midsommardagen - ja, det får ni se i kommande Blogg.
 
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0