Nya körkort 25/11.

      KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl +"
                  "Klicka för Karta!", för att få position på Kartan.
        
          Körkortsmyndigheten i Cha Am med Anki som ciceron.
        
                                   Klicka för Karta!              
                 Anki ordnade en "snabbfil", körkorten klara.
-------------------------------------------------------------------------
                                    Förnyat körkort.
När vi var ute och körde tillsammans med The Moppers, berättade jag för
Roland att mitt körkort hade blivit ogiltigt, det hade passerat den femåriga
giltighetstiden.
Jag hade tur, som berättade det för Roland. Han gav mig sitt
och hans fru, Ankis, visitkort, med deras telefonnummer.
Hon talar perfekt svenska.
Han sa att jag skulle ringa Anki, så hjälper hon till att, på ett smidigt sätt,
ordna de flesta papper och annat som behövdes - immigration m.m.
 
Jag ringde Anki den 23/11. Eftersom de var i närheten kom de hit och
hämtade några kopior på pass, och husägarboken m.m. Anki skulle ordna
resten, dagen efter. Vi bestämde att hon skulle komma hem till oss, klockan
09:00 den 25/11.
Hon skulle också hämta upp tre danskar, som även de skulle
ta körkort. Sedan körde hon oss till körkortsenheten i Cha Am. Innan dess
stannade hon till vid en affär, lånade våra pass och gick in - vi satt kvar i bilen.
Efter ca: fem minuter kom hon ut med vars två läkarintyg - ett för bil och ett för
motorcykel.
Anki hade ordnat allt i förväg så det var bara att skriva några namnteckningar,
testa färgseendet och ta ett par bilder och betala, så fick vi våra körkort.
Vid tolvtiden var jag hemma igen, glad i hågen och med körkort som varar till
den 7/6, år 2022.
Stort tack till både Roland och framför allt, Anki!
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0