Hip hip hurra. Det är Birgittas da i da. 17/3 2016.

             KLICKA PÅ BILDERNAFÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl +"
                        "Klicka för Karta", för att få possitionerna på Kartan.
                                Klicka för Karta                                     Klicka för Karta
  Birgitta kidnappas på sin 70-årsdag, 17/3, av våra damer o bjuds på damlunch.
                                                                    Klicka för Karta
      Det blev taxi ner till stan, där Svenskföreningens damer var samlade.
                                                                                     Klicka för Karta
God och riklig mat, som på herrlunchen, 16/3.   På kvällen samlas "TYT"-gänget-->
  --> hos oss för fortsatt firande med bubbel i glasen och Eriks specialare -->
 --> wokad bläckfisk.         Birgitta förevigar bordsplaseringen, med egen tallrik.                                            
Vi njöt av Eriks kokkonst och av anblicken av damerna. Grillningen av kottletter-->
                                                                                             Klicka för Karta
och Barbros rotfruktpanna.  Dessert o likör av Staffan.  Uppfriskande morgonbad.
--------------------------------------------------------------------------
                                                     Den 17 mars 2016
Denna dag är det Birgittas dag. Det var hela sjuttio år sedan hon kom till världen.
Nu var det så väl, att Birgitta och hennes Erik befann sig i deras hus i Thailand.
Närmare bestämt på Baan Thai Village 2 (BTV 2), Soj Watnikrotharam i Hua Hin.
Redan på morgonen överräckte Erik en tjusig blomsteruppsättning, som vår
kontorsflicka, Khem hade skapat.
Barbro och AnnaLisa hade kommit överens om att kidnappa Birgitta och bjuda
henne på den damlunch, som så lägligt gick av stapeln samma dag.
En förtjust Birgitta - som, av Erik, hade blivit "lurad" att klä sig fin, blev förd till
en taxi som tog dem ned till restaurang Sea Side i Hua Hin.
Visserligen fick de övriga damerna på damlunchen inte reda på firandet - på
Birgittas begäran.
Vi sex, i gula gänget, The Yellow Team, Birgitta o Erik, AnnaLisa o Staffan - som 
kom körandes från deras hem, på Baan Bon Dorn - samt Barbro o Jag, hade
kommit överens om att på kvällen skulle vi alla fira födelsedagen hemma hos oss,
med bl.a. grillning.
Klockan 18:00 började vi med mousserande vin som Erik bjöd på. Erik hade också
förberett sin specialitet, bläckfisk, som han och Barbro wokade.
Bordet vid poolen hade vi dukat. Bläckfisk och vitt vin njöt vi av i stora drag.
Grillen stod redo att tändas. Det dröjde inte länge förrän jag hade en bra glödbädd.
Under tiden tog Barbro, sin specialitet, rotfruktpanna, ut ur ugnen. Ungefär
samtidigt var mina grillade kotletter perfekta. Detta avnjöts tillsammans med ett
gott rött vin, som Erik hade tagit med sig.
Staffan och AnnaLisa tog med sig desserten, som vi inmundigade på vår altan.
Desserten bestod av chokladpudding med vispgrädde samt till det en flaska
kaffelikör.
Det blev en mycket lyckad födelsedagsfest, från början till slut, och Birgitta njöt
i fulla drag, med största välbehag.
 
 

Kommentarer
Postat av: P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Vilka härliga bilder :-D

Svar: Tack snälla du, för berömmet, det värmer i en gammal amatörbloggares hjärta!Jag har läst en del av din blogg - imponerande! så duktig du är!
Jag är bra sugen på att låta dig designa min blogg också. De förslag som blogg.se har, går inte ihop med det jag lagt ut, det blir bara rörigt.
Skulle du vilja förklara för mig - superamatör - vad du kan åstadkomma.
En fråga: Min blogg är ju en "dagbok", en sådan vill man ju gärna att den skall gå vidare i bland släkt och vänner. Kan man lägga över den på en hårddisk (bibliotek) - typ "Årstafruns dagböcker", från 1800-talet?
Kram / Per
perdams

2016-03-23 @ 21:21:56
URL: http://pixelie.webblogg.se
Postat av: P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Tack! Vad roligt att du gillade min blogg :-D
Du är varmt välkommen tillbaka fler gånger!

Du får gärna skicka in en bloggdesignbeställning om du vill! För tillfället har jag inga beställningar, och det kliar något enormt i "designfingrarna" :-)

Jag kan fixa det mesta med design (inom blogg.se).
Eventuellt kan jag stöta på något på vägen som kanske är lite för avancerat, eller som jag inte riktigt har koll på. Men kommer inte på något sådant just nu. Det är nog något som jag upptäcker längst vägen i så fall ;-)
Det enda man kan tänka på är att om man vill ha en meny allra högst upp (som jag har just nu) som följer med när man scrollar, så fungerar det bara om man har Pro och inte har panoramaannonsen högst upp.
Jag vet tyvärr inte hur man lägger menyn ovanför den reklamen.
Men annars kan jag fixa det mesta :-)

Om du är intresserad av att beställa en design så kan du gå in på det här inlägget:
http://pixelie.webblogg.se/2016/march/bestall-en-valgjord-bloggdesign-nu.html
Där finns information om vad som ska finnas med i beställningen, priser o.s.v.

____________________
Angående din fråga så kan jag tyvärr inte svara på den, då min kompetens bara sträcker sig till bloggdesign
Men önskar dig lycka till. Håller tummarna att du hittar någon som är bättre än mig på sådant :-)

MVH /Erica Pettersson

2016-03-24 @ 12:42:15
URL: http://pixelie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0