Bo och Kirstens Guldbröllop och Min födelsedag.

           KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "ctrl samt +"
                                       Klicka nedan för position på Karta!
  
                                                     Klicka för Karta
Bo och Kirsten firar Guldbröllop på Hemvärnsgården i Kyrkheddinge.
   
                             Vi, och ett sjuttiotal andra, firade med dem.
 
 Under triumfbågen.      Marisnne Mörk underhåller, med sång och skrönor.
--------------------------------------------------------------------------------------
 
                                                       Klicka för Karta
Morgonfirande av mig.     På eftermiddagen kom "de mina" för att fira mig.
 Det var Mona, Nadine, Eva, Pontus, Linn och mitt Barnbarnsbarn William.
Mona hade bakat en god och spektakullär tårta.         William fick kortbyxor.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Den 5 juni, för 50 år sedan lovade Bo och Kirsten varandra evig tro och
kärlek. Bo sa ja och Kirsten sa ja, men på danska och det blev lyckat.
Nu, femtio år senare, alltså den 5 juni år 2015, firade vi och många av deras
vänner och släktingar det  långa äktenskapet på Hemvärnsgården i
Kyrkheddinge. En av årets få underbara och solvarma dagar.
God mat och gott dricka och en överraskning som visade sig vara
primadonnan Marianne Mörk. Hon sjöng och underhöll oss, med anekdoter,
i en hel timma.
Så småningom drog sig alla tillbaka och Barbro och jag sov över i vår husbil
som vi parkerat på stället.
------------------------------------------------------------------------------------
Så blev det den 7 juni, min födelsedag.
Barbros son, Petter och hans Lotta och barnen Anna, Axel och Hugo var nere
i Malmö av andra anledningar. De bodde delvis hos oss och fick på så sätt
passning av barnen.
Barnen var hos oss natten till den 7 juni, medan föräldrarna var på fest.
På morgonen "väcktes" jag av sång och kramar av barnen och Barbro.
Barbro förärade mig, tillsammans med henne, biljetter till Top Hat på
Malmö Opera.
 
På eftermiddagen kom Mona, Nadine, Eva, Pontus, Linn och William på middag.
Mona hade med sig en, verkligen annorlunda, tårta.
Trotts att det var "min" dag, var William medelpunkten hela kvällen och jag tog
det som en man. Inte undra på, med ett sådant charmtroll. Där kunde jag inte
mäta mig.
Nöjd och belåten och med mer än 60 gratulationer på olika sätt och i diverse
media kände jag mig inte inte en dag äldre än dagen innan.
TACK ALLA VÄNNER!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0