Många fina vänner och husbilen i ide, men höjdpunkten var William

       KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                   Klicka nedan för positionerna på Karta! 
    Klicka här för Karta               Klicka här för Karta                 Klicka här för Karta
Mys hos Inga o Tor.         Hos kusin Björn o RoseMarie. St. Petri kyrka i Klippan-->
                                                       Klicka här för Karta
--> dess dopfunt och inre miljö, tillsammans med våra vänner Annika och Nils.
      Klicka här för Karta                                                                Klicka här för Karta
Vi besökte också en konstutställning och ett väveri.   På kvällen dukades det --->
                                                         Klicka här för Karta            Klicka här för Karta
--> surströmming. Husbilen stallades in för vintern. Nina, Rickard o Maria hos oss.
                                                         Klicka här för Karta
Eva o Pontus med Lin och mitt barnbarnsbarn William på middag hos oss.
Även William fick mat.                  Fyra generationer.       Selfie med mig och William.
---------------------------------------------------------------------------------------
Vi börjar från början och tar oss vidare ner till sista bilderna i detta, vittomfattande
avsnitt.
Alltså började det med att vi, tillsammans med Elisabeth och Bernt, var bjudna
på middag till Inga och Tor. De två tillsammans kan göra de mest smakrika rätter.
Det syns dessutom på vågen.
Tiden går och husbilen skall gå i ide inför vintern. Idet fins i Ö. Ljungby.
På väg dit upp passade vi på att besöka min kusin Björn och hans charmerande
RoseMarie, i Vejbystrand. Det blev ett kort uppehåll. Vi kom dit den 26/10 em.
Vi åt och drack och hade det mysigt tillsammans. Åsikterna - speciellt Björns
dryftades, ibland, under glada skratt.
Följande dag fortsatte vi, först med ett besök på Hymer i Ängelholm, sedan
mot Ö. Ljungby och Annika och Nils, där husbilen skulle gå i ide.
Redan samma dag bjöd Nils och Annika på en rundtur, där vi så småningom kom
fram till Klippan. Första anhalten blev Sankt Petri Kyrka i Klippan "Ett mästerverk
av Sigurd Lewerentz" (arkitekt och tekn. dr. (1885 - 1975)).
Utifrån sett liknar det ingen kyrka och knappt, men ändå tydligt, även inifrån sett.
Det var verkligen en speciell och annorlunda upplevelse.
Efter det körde vi till biblioteket, som även innehöll konsthall. Smaken liksom
baken är som bekant, delad.
Ett kort besök på ett f.d. väveri, som numera, framför allt, säljer sina egna
alster. Damernas köpsug kunde inte stoppas. Bra o ha-julklappar m.m.
 
Vi hade tagit med oss en burk surströmming med tillbehör - tunnbröd m.m. - och
snaps. Vi njöt av både doft och smak! Vi kom överens om att detta skall bli en
årligen återkommande "husbils-installations-fest".
Den 28/10, efter frukost, installerade vi husbilen, varpå Nils var så bussig att köra
oss till tåget i Ängelholm.
 
Väl hemma förberedde vi oss för fler trevliga möten.
Först ut var min faster Gid som kom på lunch. Några timmars skön samvaro samt
diskussioner om släktträd och vad som kan döljas bakom namnen.
 
Nina och Rickard är, som alltid, en ljuspunkt att umgås med. Den 31/10 kom de på
middag. Vi passade också på att bjuda Maria.
 
Redan dagen därpå hade vi middagsbjudning för några av "de mina". Det var
min dotter Eva, mitt barnbarn Pontus och Lin med deras William tre månader,
- mitt barnbarnsbarn.
Inklusive mig var vi alltså fyra generationer samlade. Mig veterligen var det första
gången i släkten som fyra generationer var samlade på en bild. Bakom oss skymtar
en tavla som min morfar har målat - ytterligare två generationer bakåt.
William var förstås den som drog till sig mest uppmärksamhet och intresse med
sin charm och ibland också ljud.
Homo ludens.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0