Midsommar.. Järavallen.. Emporia.

 
                KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
                                         Klicka nedan för positionerna på Karta!
                                                     Klicka här för Karta
                                  Midsommarfirande hos Mona och Arne Gustavsson  ---->
   ---->  med tippsrunda.            Jordgubbar snoppas.                 Först fika ---->
----> sedan stora njutningen ---- därefter jordgubbar.          Malin gjorde tippsrundan.
    Klicka här för Karta                                                                Klicka här för Karta
Grillning på Järavallen.           Nya långbussen (Kålmasken).  Nytt konstverk vid Emporia
                                                                                                Klicka här för Karta
av denna konstnärinna.   Utsikt från taket på Emporia.  Kallas detta konst? Muhammed?
-----------------------------------------------------------------------------
Midsommarafton firade, i Hyby, vi hos Mona och Arne, i deras solbelysta trädgård.
Det fortsatta in på midnatt. Inalles var vi nitton personer som åt och drack gott, sjöng
snapsvisor, vad annars, och gick på tippsrunda m.m.
En, för oss, lite annorlunda, men god, snaps bjöds vi bl.a. på.
Det var en snaps inköpt i Island, med smak av bl.a. kummin, allmänt kallad
"glasiärvatten".
Hela firandet var mycket välordnat och lyckat! Ett stort tack till värdparet!
 
Jag tillåter mig att vända på tidsaspekten.
 
Vi tog husbilen ut till Järavallen, där vi tog några sköna promenader i det trevliga
naturreservatet. Vi grillade, drack ett gott vin och övernattade.
 
Det hade skrivits om ett nytt konstverk ute vid Emporia. Det måste vi se!
Barbro tog bussen, den nya, långa, gröna (kolmasken), bytte till annan buss
innan hon anlände Emporia. Själv motionerade jag mig dit per cykel, vilket tog drygt
halva tiden. Konstverket var verkligen sevärt.
Sedan ägnade vi ett par timmar åt att strosa och äta glass, inne på Emporia. Även
dess tjusiga takterras, med milsvidd utsikt hann vi med.
När jag på väg hem och kom till Holma, fick jag en förfärlig syn. En hel, åtta våningars
skräckmålning missprydde gaveln på ett hus. Min tanke gick ett ögonblick till Lars Vilks,
men insåg omedelbart att han inte gör sådanna skräckmålningar. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: David

Det var häftigt att du gjort bloggen så interaktiv med alla bilder, kartor och anvisningar. Jag har aldrig sett det genomfört på det här sättet. Snyggt.

Svar: Tack för berömmet, det värmer! Hur hittade du min blogg?
perdams

2014-06-30 @ 23:19:52
URL: http://upplevelse.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0