Vad gör ni i Thailand? Svar: Hinner inte med allt vi vill

              KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +" .
                                           * Klicka nedan på positionerna för karta*

  
                     N12.571329 E99.956210
Klippning o rakning 80 THB. Klippning Barbro 80 THB.      Heltvätt Mc, 40 min. 60 THB.
  
Sajan klipper o ansar.             Anker o Lise på besök.            Vi besöker Anker o Lise.
  
                                                                                                         N12.573617 E99.903172
       Mona o jag i lektagen ---- Så även Barbro o jag.            Regnbåge runt solen -->
  
                                                                         N12.573332 E99.959506
--> kallad Halofenomen.        Svenskföreningens första Herrlunch. Ämne Prostata!
  
Mars mars måne, månne?     Nytt trevligt besök.           Målad borste! Omålat under!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Hos min frisör blev jag klippt och rakad medan Barbro gjorde inköp. Innan jag var klar
kom Barbro, frågade om hon också kunde bli klippt, inga problem. Det blev jättebra!
Anker och Lise, våra danska vänner, besökte oss. De tog bussen (songthaw). Någon
dag senare hälsade vi på hos dem på deras hotell inne i Hua Hin, då vi också besökte
en restaurang och åt en god middag.
Vad skådar mitt öga? En regnbåge (cirkel) runt solen. Det visade sig vara ett ganska
ovanligt fenomen kallad halofenomen.
Damerna i svenskföreningen har haft några lyckade damluncher. På enträgen!? begäran
har det nu ordnats herrlunch för första gången. Det blev först vinprovning av både ett
glas vitt vin, mycket gott, och därefter ett glas rött, helt Ok. Maten bestod av antingen
fisk eller kött. Jag valde fisk, till full belåtenhet.
Ett föredragsämne hör till, så Bangkok Hospital i Hua Hin var inbjudet. De valde att tala
om prostatabesvär. En stab bestående av bl.a. chefen för sjukhuset och en urolog
höll ett intressant föredrag samt svarade på frågor.
Vid ca. 22:30-tiden brukar vi ta dagens sista dopp. Då ligger vi och tittar upp mot
stjärnhimeln. Ett starkt lysande föremål, med en knappt skönjbar röd plätt förbryllade
oss. Den var alltid på samma ställe. Efter hjälp från vår egen lilla expert kom vi slutligen
fram till att det är planeten Mars (den röda planeten).
Slutligen vill jag berätta den sanna historien om vår nymålade kvast. Vi bad att få
lagat några sprickor på husgrunden, bara några meter, och därefter måla den medan
vi var bortresta. Allt var färdigt när vi kom tillbaka. Nu var det så att en kvast stod lutad
mot väggen där det skulle målas. Tro det eller ej. Kvasten var noga målad rakt över, men 
inte flyttad, så undertill var det omålat. Man häpnar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0