Så har 2012 fått sin början

          KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +" .
  
Mona o Nadine på besök.     Fikastund i Bokskogen med Kai o AnnaKarin, därefter - 
  
 - god mat o dricka.          Massor av måsar, mitt i natten.  Rickard o Nina o good mat!
  
Bo o Kirsten besöker oss.  Vi besöker Elisabeth o Bernt. Mona, Nadine o Eva hos oss.       
                 
         Barbros "bokklubb"                            Filippinska sedlar inför "semesterresan"
------------------------------------------------------------------------------------------
Med Knut är julen slut och skall dansas ut. För oss blev det några krumsprång.
Högtidshelgerna avklarade, men mycket återstår innan vi far tillbaka till vårt varma
och sköna hem i Hua Hin. Många av vära vänner, tyvärr inte alla, och mina barn och
barnbarn bara längtar vi att få umgås med. Så blev det också.
Mona och Nadine kom hit, den 4/1, för att prata och förbereda deras Thailandsbesök
som kommer att ske i februari.
Kai och AnnaKarin bjöd oss ut till dem i Svedala, den 6/1. Det första vi gjorde var att 
åka till Bokskogen med en kaffekorg och promenad i ett ovanligt vackert väder. Sedan
hem till dem för en härlig trettondagsmiddag som varade långt in på sena kvällen.
Vi tog nattbussen hem och vid centralen såg vi massor av måsar krettsande över de
upplysta taken, en häpnadsväckande syn.
Dagen efter, den 7/1, hade vi en inbjudan till Rickard och Nina som vi, med glädje tackade
ja till. En helt fantastisk kräftsoppa, varpå följde en underbar kycklingrätt, som avslutades
med en elegant efterrätt, ej att förglömma de goda vinerna.
Följande dag, den 8/1, kom Bo och Kirsten, på middag, till oss. Det blev mycket prat
om bl.a Thailand och våra erfarenheter därifrån. Det var en skön, avslappad och mysig
samvaro, som alltid med våra vänner.
Nästa dag, den 9/1 var vi på lunch hos Bernt och Elisabeth i deras tjusiga hem på
Ön i Limhamn. Liksom föregående dagar, var det lika mysigt tillsammans med 
riktiga vänner.
Mina döttrar Mona och Eva och Monas dotter (min dotterdotter) Nadine kom dagen
därpå på lunch den10/1.
Den 11/1 bjöd min halvfaster Gid oss på lunch. Det blev en jättegod landgång
och en flaska vitt vin. Till kaffet njöt vi av fastlagsbullar.
Barbro hade sin sedvanliga, årliga "bokklubbsträff" den 12/1. Tyst var det inte.
Under tiden for jag till stan för att växla till filippinska PHP och USD inför vår
"semesterresa" från Thailand tillsammans med Staffan, AnnaLisa, Erik och Birgitta.
Som mina trogna läsare vet, har jag haft kraftiga smärtor i knät och upp i låret.
Behandlingen med sprutorna, på sjukhuset i Hua Hin hjälpte inte, endast den 
smärtstillande medicinen. Hemkommen sökte jag min husläkare som konstaterade
att sprutorna innehöll tuppkam, vilket inte var någon nytta för mig. Det blev istället
röntgen, som bara konstaterade att inga sprickor fans. Fick bara några smärtstillande
piller och att smärtorna kanske kunde gå över om, upp till ett år. Smärtorna blev dock
värre efter hand, så jag fick ett akutbesök på vårdcentralen där de slutligen fattade
hur dj---a ont jag hade. Det blev två kortisonsprutor, ett i knät och ett i låret. Det
hjälpte betydligt, men jag blev inte helt smärtfri, så fortfarande får jag stoppa i mig
värkpiller ett par ggr. om dagen.
Detta blev ett långt kapittel, men det är ju vår dagbok ni läser och som ni är välkomna
att dela med oss.
 
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0