Muren med den slutliga piffen

          KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +"
 Nyinköpta krukor fylls med lite sand, därefter med jord. Med hjälp av Njap--->
---> och Ek planterade vi våra jordslagna buskar, så även bak sopkärlen.
Nu började mitt arbete med att, först grusa av hela ytan kring krukorna och
sedan placera ut stenar -- i storlek med stor potatis. Vi hade köpt 12 säckar
men de räckte bara till hälften, det blev 12 säckar till. Resultat till belåtenhet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I tidigare avsnitt har jag berättat om början av murens och grindens tillblivelse.
Nu återstod en hel del efterarbete. Dels med att åka iväg för att köpa krukor
som passade vår (Barbros)(även min) smak. Till dessa fordrades ganska mycket
jord. Vi bestämde oss för tre svarta krukor á 300 THB/ st. samt 12 säckar jord, ---
fritt hemkört. Vårt duktiga trädgårdsfolk, Khun Njap och Khun Ek, hjälpte oss att
plantera några av de buskar som tidigare var borttagna och jordslagna.
När detta var gjort började jag med att lägga ett lager sand utmed krukorna.
Redan tidigare hade vi köpt 12 säckar stenar, i storlek och färg av stora
potatisar. Dessa placerade jag ut på sandbädden. Det räckte till hälften. Det blev
en beställning på 12 nya säckar, som levererades dagen därpå. Det räckte med
nöd och näppe. Jag kompleterade med vita stenar, som jag hade i reserv.
Resultatet blev till vår stora belåtenhet. Och jag med lite ledsmärtor.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Barnbarnet

Det blev ju riktigt snyggt!

Svar: Tack, Barnbarnet. Det värmer! Hoppas vi snart hörs på Skypen ---- när du kan!!!!!
perdams

2012-12-15 @ 19:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0