Tsunami, Påsk, grill, masage och skola.

             KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM! Sedan "Ctrl samt +" .

I eftermiddags drabbades vi här i Thailand av en Tsunami -- men det vet ni väl
eftersom det är redogjort på min Face Book.

  
Barbro svalkar sig inför ---- Påskfirandet hos Staffan o AnnaLisa i månsken.
  
            Vackra blommor med underbara dofter i både träd och buskar.
                  

    
Allt förberett inför en grillafton hos oss, med bläckfisk och därefter kyckling. Erik o
Birgitta, Staffan o AnnaLisa med dotter Lena o Kalle blev nöjda och belåtna.
                                                        
Slutet gott, allting gott.          Tvätt i förådet.            Massage på nyöppnat ställe --
  
Khun Dam tog hand om mig.  Några bilder från en videoinspelning, från Face Book.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Påsken firades i svensk anda hemma hos Staffan och AnnaLisa och deras dotter och
hennes man. Vi blev sju runt bordet, Erik (Birgitta kunde ej komma), Barbro och jag  
och alla hade tagit med sig något påskgott från Sverige. Sill och snapps, knäckebröd,
Kalles kaviar, gubbröra  och mycket annat, t.o.m. påsksånger sjöngs för full hals.

Nu börjar våren här i Thailand. Det spritter i både kropp och knopp. Dofterna är
förföriska (önskar att det gick att förmedla dessa dofter i detta media. Det kommer
nog i framtiden).

En grillkväll ordnades av Barbro och mig, där "påskfirarna" var bjudna. Vi började
med ett litet experiment, med grillad bläckfisk. Det blev över förväntan lyckat.
Därefter grillade jag kycklingfilé till allas belåtenhet. Erik och Birgitta höll med vin
och Staffan och AnnaLisa hade ordnat en härlig desert, bestående av glass i vars en
liten annanashalva.

I en nyöppnad lokal hade fyra damer startat en verksamhet, bestående av, massage,
pedikyr, manekyr och frisyr m.m. Barbro har fått både fingrar och tår fixade samt en
skön oljemassage. Själv utsatte jag mig för thaimassage, hårt men skönt.

Slutligen vill jag berätta om en allt i allo reparatör, khun Nipon (han fixade en trasig 
cykelpedal senast. Punkteringar och däckbyten och mycket annat ordnar han för en
ringa slant. När barnen har skollov ordnar han engelskkurser för dem, med
häpnadsväckande uttal..... Lyssna och begrunda på min Face Book!!!!!!!


 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0