Tillbaka till Hua Hin

                             KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÖRSTORA DEM!
      * Gå in på Google Earth. Klistra in nedan angivna possitioner under "Ta mig till"

  
                                                  N12.573557 E99.903204             
                                         Drakfrukt -- på thai -- Geawmanggorn

  
                                                                                        Papaya -- Malagor.
  
Vackra blå blommor.              Avlövat Himelsträd.                          Fiskar -- Pla.                     

  
     Hos frisören.                                     Nyfrissad och nya glasögon.
---------------------------------------------------------------------------------------------
När vi kom "hem" blommade sista blomman på vår drakfrukts-kaktus. Blommningen
sker vid solnedgång. Frukterna mognar på några dagar. Trädgårdsfolket, Sajan och Loui
visade oss hur man skördar och delar dem. Vi äter dem med tesked. Smaken är mild,
god och lite syrlig.
Innan vi åkte hem till Sverige satte vi ett par papaya-kärnor. När vi kom tillbaka sex
månader senare hade det blivit ett träd, med begynnande fruktsättning, snacka om
växtkraft.
Himelsträden har en nackdel. De angrips ibland av någon bladsmitta så trädgårdsfolket
plockar helt enkelt bort alla blad, sedan kommer nya kort därefter. Blommorna får
sitta kvar och är dekorativa i sig.
Fiskdammen behöver tömmas och rengöras då och då, vilket vi gjorde med svetten
lackande. Till dammen köpte vi en pump med ett litet reningsverk, som dessutom har
ett springvatten.
Även håret (pom) växer. Klippning och rakning, hårtvätt fins inte där, görs nere i stan
för 80 Bath, till belåtenhet.
Jag behövde nya glasögon. In till vår optiker. Svårt val, men till slut bestämde jag mig
för dem som synes ovan. Jag ser bra ut, jag ser bra ut (enl. smakråd), de ser dessutom 
bra ut (enl. mig). Vad mer kan man begära. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0