Midsommar-rundturs-besök

 
         Tjusiga värdinnan Annica                   och värden Nils
 
 Utsökt middag - på beställning               Jordgubbs desert
   
Så fick jag vara med på ett hörn.        Frukost dagen efter. Inget fattades

Ibland frågar jag mig varför kameran oftast kommer fram när man äter.
Nå ja. Vi lämnade Åhus och for mot Ö. Ljungby inför det årligen
återkommande besöket hos vännerna Annica och Nils, där vi inte bara
åt och drack, faktiskt.
En trevlig sed är att vi får bestämma nästkommande års huvudrätt som
noga antecknades. Denna gång hade vi önskat sjötunga som Annica och
Nils med den äran tillagat. Jordgubbarna fick de själva bestämma. 
Chef 2
Vi övernattade i husbilen och dagen därpå serverades en frukost á lá
"kungabarn" varpå Annica for till jobbet och vi något senare for vidare
till min kusin Björn i Vejby Strand - kommer i nästa kapittel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0