Thaidriver

 

 

 
HURRRRAAAA!, JAG HAR BLIVIT MED THAIKÖRKORT både för motorcykel och bil, separata.
Så här gick det till: Till att börja med var jag och blev fotograferad. Samtidigt passade jag på att få tagit ett antal kopior på pass, Internationellt körkort och "Blå boken" husägarboken.
Lördag em. OBS! gick jag in till sjukhuset och bad om friskhetsintyg för Baikabkii = körkort. Det innebär koll av blodtryck, färgseende, lyssna på hjärta och lungor och kontroll att jag inte har elefantsjuka m.m. Snabbt ordnat 15 min.
Måndag, till Immigrationoffice med alla dokumenten för godkänande, vänligt och sabbt ordnat.
Tisdag, taxi till Pran Buri för sista testet. Det innebar att skriva under en massa papper, därefter, sidoseende, avståndskontroll och reaktionsförmåga (gas och bromsprov), allt Ok. En stund senare fotografering och utlämnande av de två baikabkii. Hemma igen efter 2,5 timmar. Det var Per´s pers. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0