BARBROS STORA SYSKONTRÄFF FEST

Glada i hågen sjunger och trallar vi. Helgrillad fläskfilé smakar mumma
Till fläskfilén fordras mychet dricka Sjung o le!

Vi börjar bli mätta En pipa (lakrits) och en skön dam vid min sida
Samling på altanen Kring gästboken diktas det
Den stora syskonträff festen hölls av oss, Barbro & (Per), i år, i Hua Hin, den 5/2 2010.
Till förrätt började vi med hemkokta, stora räkor med vitt vin därtill.
Grillen tändes därefter och tre fläskfiléer grillades till allas belåtenhet. Wokade potatis, lök och morrötter var tillbehören. Inte att förglömma det välgörande röda vinet.
Eftersom flera av deltagarna är sångarbegåvningar så blev festen extra lyckad då det sjöngs och trallades en hel del. Sånghäfte hade vi förberett oss med.
Efteråt samlades vi, glada i hågen, på altanen där dricka och tilltugg serverades. Själv tog jag mig en pipa (lakrits) och en kram av Lillemor. Alla fyra syskonen, Kerstin, Bengt, Göran och Barbro lyckades jag fånga på en bild.
Fram på småtimmarna diktades det i gästboken, (flera av dem borde blivit poeter).
Slutligen nattbadade vi i poolen. Alla är vi numera vinterbadare!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0